Metodiskais centrs
Metodiskie materiāli
Metodiskais materiāls skolotājiem par projekta darba izstrādi programmēšanā
Ieteikumi izstrādāti pēc praktizējošu programmēšanas skolotāju brīvprātīgas iniciatīvas atbilstoši MK noteikumiem Nr.416 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem” kā papildinājums Valsts izglītības satura centra izstrādātajiem dokumentiem “Vadlīnijas projekta darba vidējās izglītības pakāpē novērtēšanai” un “Mācību metodiskais līdzeklis projekta darba īstenošanai”
Izstrādi vadīja: Indra Kažoka
Izstrādāja: Zigita Baldone, Aija Lūse, Māra Ozola (VPVĢ), Diāna Siliņa
Skolotāju rokasgrāmata “Pedagogu plānošanas prasmes kompetencēs balstītā izglītībā”
Labas izglītības atslēga joprojām ir labs skolotājs. ES izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus + projekta "Pedagogu plānošanas prasmes kompetenču izglītībā" (projekta ID Nr. 2017-1-LV01-KA219-035454_1) ietvaros, sadarbojoties Latvijas, Norvēģijas un Itālijas pedagogiem, vēlējāmies stiprināt skolotāja prasmes īstenot kompetencēs balstītu izglītību un 21.gadsimta izglītības kvalitāti kopumā. Šajā rokasgrāmatā piedāvājam dažādas pieejas, kā domāt par mācību procesu, konkrētu prasmju mācīšanu, kā arī dažādas metodes un piemērus stundas plānošanai.
Katra izglītības reforma (pārmaiņas) sabiedrībā nāk ar virkni publikācijām, pētījumiem, ieteikumiem, kā skolotājam vajadzētu strādāt. Mazāk šajās reformās ir bijis praktisku padomu, kā tieši to izdarīt, ar kādiem paņēmieniem, piemēriem stādāt. Iztrūkusi skaidrība, kas no skolotāja iepriekšējā darba ir derīgais, vērtīgais, kas jaunais. Iztrūkuši praktiski piemēri, lai sasniegto jauno pārmaiņu mērķi. Tāds arī bija rokasgrāmatas mērķis- apkopot līdz šim semināros, mācībās, praksē izmantotus piemērus, sagrupēt tos skolotājam saprotamā sistēmā (šoreiz pēc 9 Gaņjē teorijas), tā sniedzot skolotājam praktisku palīdzību mācību stundu gatavošanā.
Praktisks padoms darbam ar rokasgrāmatu. Mūsuprāt, skolotājs ir radošs un elastīgs, un sapratīs, ka grāmatā iekļautās metodes ir izmantojamas dažādās stundas daļās, ne tikai grāmatā norādītajā. Viss atkarīgs no pieredzes, vajadzības, radošuma. Lai Jums noder un izdodas!
Rokasgrāmatas veidošanā piedalījās Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas skolotāji sadarbībā ar skolotājiem no Itālijas un Norvēģijas, kā arī kolēģiem no Latvijas skolām- Ropažu novada vidusskolas (īpašs paldies Intai Ozolai un Lienei Trūpai), Preiļu 1. pamatskolas (īpašs paldies Norai Šnepstei), Aglonas vidusskolas (īpašs paldies Lidijai Šatilovai).
Tulkojumi
Fragmentu tulkojums no grāmatas
Classroom Assessment: Principles and Practice that Enhance Student Learning and Motivation
by James McMillan
Tulkotāja: Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja Ilze Dukure
Redaktore: Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas direktores vietniece izglītības jomā, latviešu valodas skolotāja Ilva Lakuča
Bibliotēkas metodisko materiālu apkopojums
Mācīšanās prasmes ilustrēta rokasgrāmata / Kerola Vordermane
Kompetenču pieeja karjeras izglītībā skolā rokasgrāmata skolotājiem / Inta Lemešonoka
Kā attīstīt kompetenci pedagoģiskā bibliotēka / Vilnis Purēns
Literacy: Helping Students Construct Meaning /
by J. David Cooper, Michael D. Robinson, Jill Ann Slansky, Nancy D. Kiger
The New Art and Science of Teaching More Than Fifty New Instructional Strategies for Academic Success / by Robert J. Marzano
Classroom Assessment What Teachers Need to Know / by W. Popham
Creating & Recognizing Quality Rubrics Assessment Training Institute, Inc. / by Judith Arter, Jan Chappuis
Learning Transformed 8 Keys to Designing Tomorrow’s Schools, Today / by Eric C. Sheninger (Author), Thomas C. Murray
Passionate Readers The Art of Reaching and Engaging Every Child / by Pernille Ripp
Shake Up Learning Practical Ideas to Move Learning from Static to Dynamic /
by Kasey Bell
Mindset Changing The Way You think To Fulfil Your Potential /
by Dr Carol Dweck
The Growth Mindset Coach A Teacher's Month-by-Month Handbook for Empowering Students to Achieve /
by Annie Brock, Heather Hundley
Mathematical Mindsets Unleashing Students' Potential through Creative Math, Inspiring Messages and Innovative Teaching /by Jo Boaler, Carol Dweck (Foreword)
The Big Book of Blob Trees (Blobs) / by Pip Wilson, Ian Long
Classroom Assessment: Principles and Practice that Enhance Student Learning and Motivation.
Fragmentu tulkojums (tulkotāja: Ilze Dukure, redaktore: Ilva Lakuča)